CEVA Logistics Eindhoven wint Global Kaizen of the Year Award!

IMG_8490

CEVA Logistics Eindhoven wint Global Kaizen of the Year Award!

Ceva erkent goed uitgevoerde Kaizen met awards. Zowel lokaal als op wereldwijd niveau. Kaizen is het Japanse woord voor ‘verandering ten goede’. Binnen CEVA is de Kaizen inmiddels gemeengoed. Voor CEVA staat het synoniem voor continu verbeteren. Het is een structurele methode om operationele problemen op te lossen en zo performance te verbeteren. Kaizen gaat niet alleen over resultaat, maar ook over kwaliteit en teamwork. Daarom erkent CEVA goed uitgevoerde Kaizen met awards. Zowel lokaal als op wereldwijd niveau.

Voor een klant in Eindhoven werd een Kaizen uitgevoerd om de inbound productiviteit voor booking en labeling van ‘returns’ producten te verbeteren. Project Engineer Jorik van den Berg vertelt: ‘Uit een cycle time studie bleek dat er 65% administratieve tijd zit in dit proces. De oplossing: informatie sneller overbrengen. We stelden een team samen van direct-betrokken medewerkers en specialisten. Het team, tezamen met de voorbereiding is naar mijn idee de sleutel tot succes.’

Jorik vervolgt: ‘Voorheen moesten we drie barcodes scannen en handmatig veel informatie invoeren in specifieke velden. Nu voeren we het serienummer in in een database en maken we met die informatie een label in een hiervoor speciaal ontwikkelde label-tool. Deze tool genereert twee QR-codes met alle benodigde informatie. We doen twee QR-scans en het is klaar. Per jaar verwerken we 220.000 parts. Met de Kaizen zijn we van 11 naar 16 stuks per uur gegaan. Wat een enorme toename in de efficiëntie betekent. Daarnaast vermindert het foutrisico én vergroot het werkplezier. Aan de klant bewijzen we wederom onze cultuur van continu verbeteren.’

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

1 + 11 =